Dag 11 - favoritcitat.

Jag älskar citat i alla dess mängder och att bara välja just en är ganska svårt. Men efter flera timmars tänkande, kom jag på 3 favoriter:
 
Hur många här har sett Sucker Punch? Hela filmen handlar i princip om att man ska strida för det som man tror på och inte ge upp i första taget. Om jag någosin ska tatuera in en text på min kropp (och endast en text), då ska det bli denna i latin. 
Varför gillar jag just de citatet? Jo, för att i mina ögon är det viktigt att står för det som man tror på och håller fast i det. Om du exempelvis är kristen och verkligen tror på din gud, då ska du skita fullständigt i vad alla andra tycker och stå för det. Man ska aldrig vara rädd för att säga sin åsikt.

 
COPYRIGHTS OVANFÖR FFS! 

Så fort jag såg detta citatet, skrev jag ner det direkt i min bok (som är fylld med kloka ord) och tänker lite dagligen på denna meningen. 
För det första är ju Andy Biersack en otrolig musiker och är en stor förebild för många. Sedan är det just det att det alltid kommer att finnas människor där ute som vill trycka ner dig, göra dig svag. Men det är då som du ska skratta i deras ansikten och säga att du kan göra ALLT! 
Du ska alltid vara stolt för den du är. 
 
 
Tankeställare ovanfööör! 

Kommentarer
Postat av: Carro - en emo/scene bloggerska

Riktigt bra citat :) Kramisar Carro

Svar: Tack så mycket! :) Kram
Sara Johansson

2013-02-11 @ 14:58:28 / URL: http://quiethell.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här :*

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback