Tips: Fit Builder

Innan jag började denna bloggen, sade jag till mig själv för att undvika att skriva om träning och hälsa. Men för att vara seriös, det går inte. Jag älskar att träna och äta hälsosam mat och speciellt att diskutera det. Så här får ni ett tips till er alla som har en smartphone och som behöver inspiration till träning.
 
Fit Builder är en träningsapplikation som är en jätte bra inspirationskälla när det kommer till muskelgrupper. Jag är en sådan tjej som oftast kör samma saker på gymmet (uppvärmning 20-30 min, antingen mage, nederdelen eller överdelen) och speciellt på maskinerna. Kör man exakt samma övningar under en lång period, då vänjer sig kroppen vid det och förändras inte. Fit builder är väldigt enkel att förstå och det finns kanske upp till 20-30 olika övningar som man kan göra. Exempel då "10 min energy booster" eller "15 min gut buster" där man fokuserar på olika muskelgrupper. 
 
 
I onsdags när jag tränade, körde jag och min kompis Luci en övning som heter: "Butt, hips & thighs" eftersom det var dags att träna benen. 
Vi ställde oss vid en spegel, på började Workout 1 och gjorde bl.a. övningar som ni ser på bild 2 här nedanför. När man har gjort alla övningarna (det står oftast 12x3 i början och annan bra information som kan vara bra att veta) så kan man lugnt pusta ut och avsluta passet med stretch. Det fungerade verkligen jätte bra! Mina ben kändes nästan som gelé när jag gick ut ur gymmet, haha. 
 
 
Lycka till med träningen!

Kommentarer
Postat av: MissNosebleed- En av Sveriges största Allternativa Konstbloggar!

sv: Dom var faktiskt sjukt lätta att göra! Testa så får du se! :D
Kramar Louise Nosebleed!

Svar: Får nog testa och göra det. :D
Sara Johansson

2012-08-25 @ 20:36:35 / URL: http://missnosebleed.blogg.se

Kommentera inlägget här :*

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback