Hungry for Change - dokumentär.

Jag har precis sätt klart en 1,5 h lång dokumentär och sitter fortfarande med en gapen mun. Har aldrig varit så intresserad av en dokumentär som jag varit nu. 


Hungry for Change - dokumentären handlar om socker och våran hälsa. Hur mycket påverkar det oss egentligen? Fungerar cola light som bantningsdryck? Vad är den bästa bantningsknepet? 
Under tiden som dokumentären var på, antecknade jag i princip hela tiden bara för att få i mig så mycket information som möjligt, och detta har seriöst förändrat mig. Det är sjukt hur mycket dåligt vi får i våra kroppar. 

Några små saker som jag skrev ner som jag fick reda på via "Hungry for Change":
- Dieter är tillfälliga. Du kanske förlorar många kilon under en kort period, men så snart som du har avslutat den, sjunker du lätt in i den gamla rutinen igen och går upp alltihoppa inom något år.
Det är inte vad du äter, det är vad som äter dig. Viktigt att tänka på! 
- Ämnerna MSG och free glutamates är livsfarliga för våran kropp! De gör oss fetare rent sagt (finns tester på råttor och det var en enorm skillnad)
- Cola zero och cola light, innehåller coffein och aspartame vilket blir tillsammans ett gift och dödar hjärnceller. Känslan som du får när du dricker den, är väldigt, väldigt kortvarig (och inte värt det i mina ögon). 
- Våra kroppar är fyllda med gift från allt som man har ätit under alla åren. Även om du tränar, försvinner inte det  giftet utan kommer fram ju mer fett du förbränner. Hur får man bort detta giftet? Detoxa. Rensa kroppen från allt slagg och drick juicer under ca 3 dagar (eller längre). Bara dem dagarna kommer att förändra din kropp drastiskt! 
- "Jag vill ha det men jag kan inte." <--- säg inte så! Säg istället: "Jag KAN ha det men jag vill inte"
- Ät naturligt. Ekologiska varumärken, frukt och grönsaker!  Detoxa i mängder!
- Visualisera ditt mål. Plocka fram exempelvis en gammal bild på dig där du känner dig nöjd och lycklig, se genom bilden i ca 30 sekunder. Slut ögonen, föreställ dig hur det hade känts att gå i den kroppen och hur du skulle sett ut. Det undermedvetna kommer att ta in det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här :*

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback