Dag 8 - meningen med ditt blogg-namn

Pyra = Vampyra Death.
Lite komiskt namn eller hur, haha. 

För länge, länge, länge sedan (eller tja, rättare sagt för ca 4-5 år sedan) lärde jag känna två underbara tjejer. Vi alla utforskade våran identitet och intressen och hade alla olika förflutna. Mellan 6:an - 9:an var vi rebeller alla tre. Vad vi gjorde tänker jag inte nämna, det är orelevant här just nu man kan väll säga att vi var ganska störda (eller jag i alla fall). Men hur som helst:
Jag hade då ett stort intresse för vampyrmytologin och beundrade dess gamla legender enormt mycket (i princip som jag gör nu fast mindre creepy-aktigt) och en dag sökte jag på "vampyr namn" på internet och fann mitt namn. Sedan dess har det alltid varit ett smeknamn som mycket få bekanta kallar mig. Och tja, jag gillar det.

Obs: Jag har både mognat och förrändrats otroligt mycket sedan den tiden men det är alltid ett lustigt minne.

 
En mycket gammal bild på mig och Dommie. Gosh vad man har sett ut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här :*

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback